AI-gedreven credit management systeem

connect2collect

hyperpersonalisatie bij het ophalen van klantenkrediet

Over Connect2Collect

Connect2Collect loopt al meer dan 10 jaar voorop om klanten in de telecom te voorzien van gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke incassomogelijkheden. Hun systeem kan herinneringen versturen in de vorm van e-mails, sms of VoIP-berichten. Hiermee biedt Connect2Collect een zeer gebruiksvriendelijk, online communicatieplatform waarmee je volledige controle hebt over je communicatie, interacties en transacties.

“In dit geval was het van groot belang om niet alleen te focussen op de technologie, maar ook op de businessmodellen”

OVER HET PROJECT

Wolfpack heeft nauw samengewerkt met Connect2Collect om de software achter hun Connect2Collect en Pulse Connected Engine-diensten te ontwikkelen. In dit geval was het van groot belang om niet alleen te focussen op de technologie, maar ook op de businessmodellen achter hun diensten. Door hun bedrijfsmodel te volgen en realtime  machine learning algoritmen te implementeren, is het platform nu in staat om late betalingen veel effectiever dan voorheen te innen. Daarnaast is het platform ontworpen om te communiceren met tal van externe API’s, wat betekent dat verbinding maken met nieuwe systemen nu net zo eenvoudig is als het installeren van een nieuwe laptop.

“Onboarding van nieuwe klanten of het toevoegen van externe API’s is nu mogelijk in een dag of twee”

Deel een

Beoordeling

Het beoordelen van de legacy IT-infrastructuur is het belangrijkste onderdeel van het project, omdat het ons niet alleen in staat stelt om de scope van het project te bepalen, maar ook om kansen voor innovatieve oplossingen te definiëren. Tijdens deze fase zijn twee belangrijke doelen gedefinieerd gebaseerd op de key performance indicators van Connect2Collect. Ten eerste, om het systeem te laten meegroeien met het groeiende aantal klanten en verkeer, en ten tweede om slimme algoritmen en machine learning te gebruiken om hun klantconversie te optimaliseren. Beide ontwikkelingen zouden Connect2Collect in staat stellen om hun business te verschuiven naar een meer geoptimaliseerd model.

Deel twee

Ontwikkeling

MICROSERVICE
Om het systeem te laten meegroeien met een groeiend aantal klanten en verkeer, hebben we een compleet nieuwe back-end ontwikkeld, gebruikmakend van een microserviced systeem. Hierdoor kan het platform communiceren met tal van externe partijen en hun API’s, zonder concessies te hoeven doen aan technische kenmerken of programmeertalen. Het onboarden van nieuwe klanten of het toevoegen van externe API’s voor nieuwe communicatie-opties is nu mogelijk in een dag of twee.‍

AI ALGORITHMEN
Om de klantconversie te optimaliseren, hebben we verschillende machine learning-modellen ontwikkeld die zijn toegepast op de gegevens van de klanten van Connect2Collect. Hiermee werd het mogelijk om met predictive analytics te bepalen welk type klanten het beste zouden reageren op welk soort bericht. Factoren waren onder meer het tijdstip van de dag, het kanaal, de structuur, de toon van de stem, de lay-out en meer. Hiermee is het nu mogelijk om voor 95% van de klanten te voorspellen of ze zullen betalen of niet, en zelfs hun klanttevredenheid te verhogen.

 

Deel drie

HET RESULTAAT

In dit project hebben we verschillende bedrijfsgerichte IT-oplossingen geïmplementeerd om een ouder monolithisch systeem om te vormen tot een robuust, uitbreidbaar en intelligent systeem. Als eerste werd een volledig nieuwe microserviced back-end ontwikkeld. Hierdoor kunnen externe services eenvoudig en snel op het systeem worden aangesloten, wat veel meer flexibiliteit creëert bij het toevoegen van nieuwe klanten of klanten.‍ Met behulp van deze machine learning-modellen kan de software verschillende factoren voorspellen die de conversie en klantinteractie optimaliseren. Deze factoren omvatten betalingskans, optimale verzendtijd en datum van het bericht en berichttype en -toon. Hiermee is het nu mogelijk om voor 95% van de klanten te voorspellen of ze zullen betalen of niet, en zelfs hun klanttevredenheid te verhogen.

Enthousiast geworden?